Tune SKole

I og jeres elever er super seje! I har WOOFet i to uger og har nu et udgangspunkt for sammen at arbejde med at få det bedre.

På denne sider finder I

  • dashboards for både klasser og trin, hvor I får overblik over klassens/trinnets WOOFs og humørlandskab. Siderne er kodebeskyttet og I har modtaget koden til jeres klasse og trin på mail.
  • Videoer med inspiration til at arbejde med indblikkene.
  • Undervisningsmateriale, som I kan bruge til at arbejde med de faktorer som systematisk påvirker klassen negativt.

Som lærer har du på mail modtaget adgangskoder til dashboards for din klasse, dit trin, og hele skolen.
Som leder har du på mail modtaget adgangskode til dashboards alle trin og hele skolen.

Dashboards

4.A

4.B

4.C

5.A

5.B

5.C

6.A

6.B

6.C

Mellemtrinnet
4.trin
5.trin
6.trin

Videoer

Elevdrevet udvikling (4:54)

Hvordan hører vi bedst elevens stemme? Og hvordan gør vi eleverne til drivkraft i trivselsforløb?

Dashboard (2:57)

Sådan virker WOOFs Dashboard

Trinarbejde (3:08)

Hvordan kan man bruge WOOF-indblikket i trinsamarbejdet?

Undervisningsmateriale

Nedenfor finder du materiale til at arbejde med de faktorer som påvirker klassens humør negativt. Hvert forløb tager tre uger med én lektion hver uge, og anvendes sammen med klassens dashboard.

AKTION OM SKOLE

Når *Skole* bonger ud som klassens negative faktor kan der være mange grunde. I dette forløb arbejder klassen med sammen at finde strategier til hvordan klassen kan få det federe i skolen.

Materialet anvendes sammen med klassens dashboard
3 lektioner – 3 uger

AKTION OM SØVN

*Søvn* kan både bonge ud fordi eleverne sover dårligt, ikke kan falde i søvn eller faktisk bare synes at det er kedeligt at skulle i seng. I klassen sidder garanteret en masse elever med gode råd til hvordan klassen kan få det bedre med søvn. I dette forløb arbejder klassen med at dele strategier, så klassen kan få et bedre forhold til søvn

Materialet anvendes sammen med klassens dashboard.
3 lektioner – 3 uger

AKTION OM MAD

Mad er vigtigt for at have energi til skoledagen. I dette forløb arbejder klassen med *Mad*, fordi de siger at det påvirker deres humør negativt. Med udgangspunkt i klassens dashboard snakker klassen om hvordan mad kan være en dårlig ting og laver sammen strategier for at have det bedre med mad til daglig.

Materialet anvendes sammen med klassens dashboard
3 lektioner – 3 uger