TIL LÆREREN

Hej seje lærer. Du er nok landet her fordi du leder efter nye måder at arbejde med trivsel.

Find klassens hund er en smagsprøve på WOOFs nye platform som kommer til efteråret.

Nedenfor kan du læse mere om “Find klassens hund” og om WOOFs platform, som kommer til efteråret.

Du kan også skrive dig op til platformen allerede nu – det er gratis for lærere

Læs mere om “Find klassens hund”

Hvad er “Find klassens hund”?

“Find klassens hund” er en sjov aktivitet, som man kan lave sammen med sin klasse – samtidig bliver klassen (og læreren) klogere på hinanden og klassens fællesskab.

“Find klassens hund” gennemføres sammen i klassen på klassens smartboard/storskærm og tager ca 15 minutter.

Oplevelsen er differentieret til indskoling, mellemtrin og udskoling.

Hvad sker der i “Find klassens hund”?

Klassen rejser sammen igennem forskellige verdener, hvor de svarer på 5-7 spørgsmål om hvad de som klasse godt (og mindre godt) kan lide.

De bliver nysgerrige og klogere på hinanden og arbejder sammen hen imod at finde ud af hvilken type klasse, de er og hvilken type hund, der passer til deres klasse.

Til sidst får klassen mulighed for at få tilsendt en “challenge”, som er en aktivitet, som klassen kan lave sammen og som udvikler klassens fællesskab

Klassens challenge er sjov og udfordrende

Hvis klassen er med på den, sender vi en “challenge” til din (lærerens) mail. En challenge er en aktivitet, som klassen løser i fællesskab og som er valgt til klassen ud fra klassens besvarelse.

Klassens challenge er sjov og udfordrende. Den er valgt ud fra at den skal være sjov for klassen (altså passe med nogle af de ting som klassen godt kan lide) og samtidig være udfordrende på nogle af de punkter, som klassen (ud fra klassens besvarelser) kunne have fordel af at arbejde med.

WOOFs platform kommer til efteråret

“Find klassens hund” er en smagsprøve på WOOFs kommende platform.

På platformen kan man som klasse (og lærer) dyrke og udvikle sit klassefællesskab. Sammen bliver klassen klogere på, hvad der er vigtigt for dem i klassen, hvad der gør deres fællesskab unikt, og hvordan de sammen kan styrke fællesskabet, trivslen og læringen.

Baggrund

WOOF har de seneste to år arbejdet med en masse klasse, og spurgt dem hvad der gør dem i godt og dårligt humør.

Vi har givet dem redskaberne til at arbejde struktureret med udviklingen af deres trivsel og klassefællesskab.

Fra vores arbejde med klasserne (og vores professionelle baggrund som lærere) har vi også en masse viden om, hvordan klasser er forskellige og har brug for forskellige ting.

I WOOF arbejder vi med at skabe indsatser og aktiviteter som passer til klassen og eleverne og som skaber udvikling som eleverne kan mærke.

Derfor har vi lavet “Find klassens hund” (og WOOF platformen som kommer til efteråret). Her bliver klassen klogere på sig selv og får mulighed for at arbejde med aktiviteter og forløb, som passer til lige netop deres klasse!

5

Skriv dig op nu

Skriv dig op til WOOFs nye platform allerede nu. Så modtager du en mail, når der kommer nye smagsprøver og gode skoletilbud!

Hvad siger eleverne & lærerne om WOOF-forløbene?

“Det er første gang, jeg har tænkt over min dag, når den var færdig. Sådan, hvad der var godt og dårligt. Og også hvorfor.”

Wiktoria7. klasse

“Hvis man ikke tør sige hvordan man har det, så kan det godt blive lidt lettere af ligesom at sige det til hunden.”

Umar2. klasse

“Jeg blev faktisk gladere af at bruge WOOF. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg blev bare mere glad. Måske var det bare et fokus.”

Mark9. klasse

“Den har på en usædvanlig konstruktiv og funktionel måde gjort det muligt at afdække de potentielle sociale indsatsområder, som klassen havde brug for at udvikle med henblik på at styrke elevernes trivsel”

OleUdskolingslærer

“Eleverne elskede det! Og det satte fokus på nogle ting eleverne ellers ikke ville have fortalt mig. WOOF gav eleverne et sprog om deres egen trivsel, hvilket gjorde det meget håndgribeligt at arbejde med efterfølgende”

JohanneIndskolingslærer

“Jeg kunne mærke på mig selv at der opstod en helt anderledes bevidsthed omkring mit humør, når jeg brugte appen. Det giver stof til eftertanke og et bedre udgangspunkt for at kunne arbejde med sig selv og sine elever”

Henriettelærer på mellemtrinnet