https://www.youtube.com/watch?v=0P8-Wmi15Jc

VI SKYLDER ELEVERNE AT ARBEJDE AMBITIØST MED TRIVSEL

I WOOF arbejder vi med at skabe trivsel ud fra data.
Når man har reelt indblik i elevernes trivsel, kan man som lærer se, om de indsatser man sætter igang faktisk virker og gør en forskel for eleverne. Dermed kan man skabe mere effektive indsatser og bedre trivsel for eleverne.

Play Video

Hør Amalie forklare hvordan vi skaber trivsel ud fra data

Hvordan fungerer vores Trivselsløft?

Med et trivselsløft hjælper vi et trin, en afdeling eller hele skolen med at løfte trivslen. Det gør vi med en produktservice bundet op på følgende komponenter:

Elevens stemme (gennem vores app)

Klassens trivselslandskab (vores dashboard)

Datadrevne aktionsindsatser (med vores guided teaching undervisningsmateriale)

Et trivselsløft er et 4-ugers forløb, hvor klassen hver uge bruger én lektion på at arbejde med WOOF og løfte trivslen i klassen. Eleverne indtaster hver dag deres humør i WOOF-appen. Ud fra elevernes anonyme indtastninger får klassen et indblik i klassens samlede trivselslandskab og hvor klassen kan sætte ind for at styrke trivslen. Vores undervisningsmateriale guider lærer og klasse gennem et overskueligt og udviklende aktionsforløb med løbende indblik i data, så vi kan se hvornår indsatsen virker og trivslen løftes.

WOOF-appen

Hvad kan en hund hjælpe med?

Mega meget: Eleverne har brug for at blive set og hørt, hver dag. Det kan glippe for os lærere - vi er jo kun mennesker. Men, hver gang har det potentielle konsekvenser.

Her ser du Tessa. Hun tjekker ind med eleven, hver dag.

Det er mennesker, der skaber trivsel...

Yes, vi er enige! Men de elever, der ikke trives, er ikke altid så heldige, at de har voksne, der systematisk tjekker ind med dem.

Hvad gør dig egentlig glad?

Tessa hjælper eleven med at finde frem til, hvad der gør ham/hende/? glad og det modsatte. For at hjælpe eleven med at få det bedre.

WOOF, hvis du vil noget!

En hund bjæffer, når den vil noget. ud at gå, kæles med eller bare ses og høres. Når eleverne WOOFer, kan vi begynde at få øje på, hvad eleven føler. Så: WOOF, som skole, hvis du vil noget ambitiøst med dit trivselsarbejde.

Klassens trivselslandskab

Lad os arbejde med data frem for fornemmelser

Og, lad os arbejde på at skabe resultater. Med data kan vi se om vores indsatser skaber forandringer. Hvis ikke vi skaber forandring, så lader vi systematisk dem, der ikke trives, mistrives. Skolerne, der allerede abonnerer på WOOF, kan se, at måden vi har arbejdet med trivsel på skal ind i nyere tid. Processen starter med et reelt indblik:

  • Hvor mange elever er røde lamper?
  • Hvad skaber systematisk trivsel, i klasserne, på trinnene, i afdelingerne?
  • Hvad skaber systematisk mistrivsel?
  • Hvordan går arbejdet med udviklingen af trivsel?

Guided Teaching-undervisningsmateriale

Guided Teaching er en ny form for undervisning og ny form for undervisningsmateriale.

Som lærer kan man bruge meget energi og fokus på at strukturere og rammesætte undervisningen – vi har udviklet Guidet Teaching, hvor undervisningsmaterialet strukturerer og rammesætter undervisningen, så læreren kan frigøre fokus til andre ting i klassen.

Kræver minimal forberedelse

Guided Teaching kan beskrives som plug and play-undervisningsmateriale. Det kræver minimal forberedelse - så læreren kan have fokus på andre ting

Læreren som guide

I Guided Teaching er det ikke læreren som har alle svarene. Istedet fungerer læreren som guide, som oplever undervisningen sammen med eleverne og kan fokusere på at sætte elevernes ressourcer i spil og inkludere flere i undervisningen.

Sætter elevernes inputs i centrum

Når læreren ikke skal have alle svarene, lægger det mere ansvar over på eleverne. Det sætter samtidig elevernes inputs i centrum for undervisningen og skaber et mere demokratisk klasserum

Er din skole interesseret i et
TRIVSELSLØFT?

 

Al god udvikling starter med en sund interesse. Er du interesseret i at høre mere om WOOFs trivselsløft, og hvordan vi helt konkret kan hjælpe ude på din skole?

Udfyld formularen, så vender vi tilbage med mere info.

    5493
    WOOFs
    71
    Vaneændringer
    35
    Mønsterbrud

    TESTIMONIALS

    “Det er første gang, jeg har tænkt over min dag, når den var færdig. Sådan, hvad der var godt og dårligt. Og også hvorfor.”

    Wiktoria7. klasse

    “Hvis man ikke tør sige hvordan man har det, så kan det godt blive lidt lettere af ligesom at sige det til hunden.”

    Umar2. klasse

    “Jeg blev faktisk gladere af at bruge WOOF. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg blev bare mere glad. Måske var det bare et fokus.”

    Mark9. klasse

    “Den har på en usædvanlig konstruktiv og funktionel måde gjort det muligt at afdække de potentielle sociale indsatsområder, som klassen havde brug for at udvikle med henblik på at styrke elevernes trivsel”

    OleUdskolingslærer

    “Eleverne elskede det! Og det satte fokus på nogle ting eleverne ellers ikke ville have fortalt mig. WOOF gav eleverne et sprog om deres egen trivsel, hvilket gjorde det meget håndgribeligt at arbejde med efterfølgende”

    JohanneIndskolingslærer

    “Jeg kunne mærke på mig selv at der opstod en helt anderledes bevidsthed omkring mit humør, når jeg brugte appen. Det giver stof til eftertanke og et bedre udgangspunkt for at kunne arbejde med sig selv og sine elever”

    Henriettelærer på mellemtrinnet