WOOF trivselsløft

Vores trivselsløft er et tilbud til skoler, som ønsker at løfte trivslen på en specifik årgang. Løftet indebærer:

 

  • WOOFs UDVIKLINGsforløb for en årgang (op til 3 klasser). 

  • inkl. afsluttende rapport til ledelse, lærere og forældre (alt efter jeres ønske). 

 

I kan forvente et helt konkret og målbart løft af jeres elevers trivsel samt trygge og glade lærere og forældre.

Pris: 15.000 kr. ekskl. moms

“Det er første gang, jeg har tænkt over min dag, når den var færdig. Sådan, hvad der var godt og dårligt. Og også hvorfor.”

Wiktoria7. klasse

“Hvis man ikke tør sige hvordan man har det, så kan det godt blive lidt lettere af ligesom at sige det til hunden.”

Umar2. klasse

“Jeg blev faktisk gladere af at bruge WOOF. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg blev bare mere glad. Måske var det bare et fokus.”

Mark9. klasse

Hvad er et WOOF UDVIKLINGSforløb?

Et udviklingsforløb tager 1 måned og omfatter, at:

  • eleverne hver dag indtaster deres humør i WOOF-appen og dermed fortæller hvad der har betydning for deres trivsel.
  • Elevernes indtastninger samles og analyseres til et overblik over årsagerne til trivsel og mistrivsel i hver klasse.
  • Læreren arbejder med WOOF én lektion af om ugen og undervisningen er plug’n’play, uden ekstra forberedelse.
  • I WOOF lektionerne arbejder klassen sammen på at få det bedre og følger løbende med i data og sikrer sig at indsatserne virker.

Resultater

Igennem WOOF-forløbet følger klassen løbende med i data, så de kan se om indsatserne, de sætter i gang faktisk virker.

I gennemsnit ser vi under et WOOF-forløb, at

  • 50 % af eleverne laver mønsterbrud – dvs. de får det markant bedre med en faktor, som før påvirkede dem negativt.
  • 25 % af eleverne fastholder den positive udvikling over tid.
  • 2 elever i hver klasse er “Røde Lamper” – dvs er overvejende kede af det eller i dårligt humør. Ud af disse flytter vi 75 % til overvejende at være i godt humør.
  • WOOF-forløbene har den største effekt for de elever, som har det allersværest.

Hvad kan vores rapport for hvem?

Efter gennemførslen af UDVIKLINGsforløbene samler vi et overblik over resultater og indsigter i en let og overskuelig rapport til ledelse, lærere og forældre (alt efter jeres ønsker). Med rapporten får skolen:

  • Specifikke anbefalinger til ledelsen omkring potentialer i den videre udviklingsarbejde med klasserne.
  • Struktur og et fælles sprog for trivselsarbejdet til skolens personale.
  • Tryghed i skolebestyrelsen og forældregrupperne omkring klasserne.

Skolen vil på en meget overbevisende måde kunne vise præcis, hvor I sætter ind, og hvad indsatserne resulterer i.

Det praktiske

  • Hvornår kan vi starte? – Vi kører trivselsløft marts, maj, september og november – som det ses i årshjulet. Så, hvis det er noget for jer, er næste mulige runde af Trivselsløft til maj.
  • Virker det for alle årgange? – ja, WOOF-forløbene virker for 0.-10.klasse, og er differentieret til indskoling, mellemtrin og udskoling.
  • Er det besværligt? – NEJ, der er ingen forberedelse for læreren og alt er plug’n’play.
  • Hvad nu, hvis vi vil have færre / flere klasser med? – Det finder vi ud af!
  • Hvad nu, hvis timingen ikke passer? –  Det finder vi ud af!

Hvis det er noget, der vækker interesse, så tag fat i os.

Hvad siger lærerne?

“Den har på en usædvanlig konstruktiv og funktionel måde gjort det muligt at afdække de potentielle sociale indsatsområder, som klassen havde brug for at udvikle med henblik på at styrke elevernes trivsel”

OleUdskolingslærer

“Eleverne elskede det! Og det satte fokus på nogle ting eleverne ellers ikke ville have fortalt mig. WOOF gav eleverne et sprog om deres egen trivsel, hvilket gjorde det meget håndgribeligt at arbejde med efterfølgende”

JohanneIndskolingslærer

“Jeg kunne mærke på mig selv at der opstod en helt anderledes bevidsthed omkring mit humør, når jeg brugte appen. Det giver stof til eftertanke og et bedre udgangspunkt for at kunne arbejde med sig selv og sine elever”

Henriettelærer på mellemtrinnet
HØR MERE

Nysgerrig ? Interesseret ?

Vi elsker at fortælle om WOOF! Så har du spørgsmål eller er du bare nysgerrig på at høre mere og finde ud af om WOOF passer til din skole, så tøv ikke med at skrive eller ringe til os!
Vi kommer også gerne ud og fortæller mere om WOOF – enten online eller på skolen.

Skriv til os

Skriv til woof@wooftech.dk

Ring til os

Vælg den hurtige løsning og ring til os på tlf 27140400

Spørgsmål og svar

Kommer det reelt til at løfte trivslen?

I kan forvente en helt reel udvikling for de klasser I arbejder med, ja! Altså, som I vil kunne tælle på fingrene sammen med elever, kolleger og forældre.

WOOF er med fra start til slut og tager reelt (med)ansvar for at indsatsen har impact og vigtigst af alt, at den løfter mest for dem, der har det sværest.

Hvad betyder at løfte trivslen? – Det betyder at eleverne helt reelt får det bedre. Deres humør løftes, ganske enkelt.

Hvad med efter løftet, hvad så?

Efter jeres Trivselsløft kan I selvfølgelig arbejde videre med WOOF.

Her vil vi anbefale, at skolen arbejder henimod at blive certificeret – hvilket kræver kontinuerlig forebyggende indsats på skolen.

Hvis I blot vil videre selv, arbejder I nu videre med indsigterne, I har fået fra INDSIGT og UDVIKLING. I vil pludseligt vide, hvor det brænder og hvad der virker.

Alt i alt vil I begynde at arbejde mere kvalificeret med trivslen på skolen.

Hvad betyder vaneændring og mønsterbrud?

WOOF støtter elever og klasser i at bryde med handlemønstre, som påvirker dem negativt. Det gør vi ved først at kortlægge hvilke faktorer, der påvirker elevernes humør. Dette kalder vi et humørlandskab.

Dernæst arbejder vi målrettet med at ændre på de faktorer, som holder eleverne fast i dårlige mønstre.

Vaner er svære at ændre, og vaneændringer er endnu sværere at fastholde. Ved en struktureret tilgang kan elever hjælpes til at ændre på de vaner, som påvirker dem negativt.

Når disse vaneændringer fastholdes over tid, kalder vi det et mønsterbrud – et brud på et fastgroet, negativt mønster.

Hvordan behandler vi vores data?

WOOF udvikler og driver digitale redskaber til brug i folkeskolen, fordi vi ønsker at styrke elevers trivsel og læring. Med dette følger også et stort etisk ansvar, som går videre end blot at overholde lovgivningen på området. Vi er derfor meget opmærksomme på at vælge at behandle data på måder som vi selv ønsker vores data behandlet og opbevaret. 

Vi indtænker datasikkerhed og databeskyttelse i udviklingen af vores digitale værktøjer og onlinetjenester. Derfor er vi opmærksomme på at indgå databehandleraftaler med vores samarbejdspartnere samt på, at alle vores samarbejdspartnere også lever op til gældende persondatalovgivning. 

WOOF er udviklet i samarbejde med virksomheden Orchard, som varetager programmering og vedligeholdelse af appen. For forhold vedrørende appen henviser vi til Orchards privatlivspolitik.